begroting 2019

Bestuur en ondersteuning

Bestuur

Ontwikkelingen

  • In het voorjaar 2018 zijn een nieuwe raad en een nieuw college begonnen. Vier partijen hebben samen een coalitieakkoord ondertekend. Dat akkoord gaan college, raad en samenleving met elkaar uitwerken in een uitvoeringsagenda.
  • In 2018 is een nieuwe Rekenkamercommissie gestart.
  • In de tweede helft van 2018 starten naar verwachting een nieuwe griffier met een opnieuw opgebouwde griffie 2.0.
  • Het bestuur staat voor grote inhoudelijke uitdagingen: het verder ontwikkelen van het sociaal domein, maatregelen nemen voor klimaat en energie, aandacht geven aan hoe we omgaan met informatie én het betrekken van de samenleving.

Wat willen we bereiken?

  • De uitvoeringsagenda vaststellen, begin 2019.
  • In 2019 een onderzoek laten uitvoeren door de Rekenkamercommissie.
  • Een goed functionerende griffie 2.0.
  • Een goedkeurende accountantsverklaring over het jaar 2018.
  • Veel interactie tussen bestuur, samenleving en andere besturen.

Wat gaan we daarvoor doen?

  • Het proces afronden waarin we als college, raad en samenleving werken aan de uitvoeringsagenda voor het college.
  • Middelen beschikbaar stellen voor de Rekenkamercommissie, meedenken over een geschikt onderzoeksdoel en meewerken aan de uitvoering van een onderzoek.
  • De griffie op functionele afstand laten beoordelen door de werkgeverscommissie.
  • Binnen de eigen organisatie voldoende controlemaatregelen gaan of blijven nemen om een goedkeurende accountantsverklaring te krijgen.
  • Actief deelnemen in de VDG, de VNG en de P10.

Lasten & baten

schaal x € 1,000

Lasten

€ 1.600

12,2 %

Baten

€ 0

0,0 %