De missie/ambitie van de organisatie zoals beschreven in het bouwplan is: blijvend aansluiten bij de steeds veranderende samenleving. Het coalitieakkoord heeft als belangrijk thema: met elkaar bouwen. Communicatie speelt daarin een belangrijke rol als smeerolie tussen organisatie en de samenleving. Hoe breng je de samenleving naar binnen en hoe breng je de organisatie naar de samenleving? En hoe geven we invulling aan inwonersparticipatie? Met elkaar zijn we verantwoordelijk voor het imago van onze gemeentelijke organisatie en onze gemeente als geheel.
Website en social media
Digitale media worden steeds belangrijker. Dat betekent dat we onze website steeds moeten blijven ontwikkelen. Hetzelfde geldt voor social media.
Projecten
Ook in 2019 zijn er weer tal van projecten waarbij communicatieadvies en -inzet wordt gevraagd.
Een kleine selectie:
- Afval(scheiding)
- Lievingerveld
- Bouw school voor voortgezet onderwijs
- Diverse regelingen op het gebied van inkomensondersteuning
- Zonneparken en andere duurzaamheidsprojecten
- WelWoZo
- Voorbereidingen Omgevingswet
- Culturele gemeente
Communicatiemiddelen, maatwerk
Uitgangspunt is dat we maatwerk leveren! We hebben veel verschillende middelen tot onze beschikking: De gemeenteberichten in de Krant van Midden-Drenthe, de website, social media en traditionele media, informatiebijeenkomsten, brieven, mail, folders, magazines, free publicity, perscontacten, persoonlijk contact. We proberen voor elk onderwerp en elke doelgroep de juiste mix van middelen in te zetten.